Radnóti Mária

Radnóti Mária

Amikor igazán embernek érzed magad!

Mit is ad egy mentor számára a mentorálás, és fordítva?

2019. március 02. - Radnóti Mária

freedom-handcuffs-hands-247851.jpg

Aki még nem dolgozott együtt egy mentorral, lehet nem tudja miről beszélek, amikor azt mondom: a mentor képes felemelni és megtanítja a képességeidet szárnyalni.

Velem ez történik most, mentorált vagyok miközben másokat mentorálok.

Érdekes átélni.

Mentoráltként, teljes bizalommal kellett - úgymond - egy idegennek megnyílnom... és de jól tettem.

Amit átéltem:

  • izgalom, hiszen eddig maximum a párommal vagy magammal beszéltem a saját érzéseimről, és az ehhez kapcsolódó tervekről
  • éreztem, hogy mégsem tudok mindent, annak ellenére, hogy azt gondoltam, van egy kész dolog a kezemben amit simán át adhatok bárkinek.
  • rengeteg új kérdés. Valójában mit is akarok, mi a valódi célom?
  • rengeteg új terv és ötlet - ami lehet, hogy magamtól soha nem jutott volna eszembe, vagy legalábbis nem olyan formában, amiben tálalható akár egy idegennek is.
  • felismerés, amikor letisztul, hogy mi is van a tulajdonodban, és azzal igenis tudsz másoknak adni, segíteni.

Összefoglalva, ha szeretnél fejlődni és még jobban megismerni önmagad, fogadj egy mentort, mert csodákra képes.

De, nézzük a másik oldalról, mint mentor. 

Óriási felelősség, ha egy ember rád bízza magát és hisz benned, hogy te vagy az a személy aki képes neki segíteni. Egy mentorprogram általában egy komfortzónán kívüli élmény a menoráltnak, hiszen olyan kérdéseket kell megválaszolni vagy épp olyan feladatokat kell megcsinálnia, ami nem a hétköznapokhoz tartozik.

Jelenleg 3 emberrel kezdtem el a Káoszmenedzsment programommal dolgozni, akik bizalmat adtak nekem. Van benne ismerős és idegen is. 

Varázslatos átélni, hogy az emberek olyan dolgokat is megosztanak veled, amiket lehet, hogy magukkal sem tisztáznak vagy nem tudatosítanak magukban. Tudják azt, hogy nem azért kérdezem őket kényelmetlen dolgokról, mert vádaskodni akarok felettük, vagy épp róluk beszélni a hátuk mögött, hanem segíteni, és megkeresni azt a gyökér problémát, ami miatt nem ott tartanak, ahol szeretnének, vagy épp nem is tudják, hogyan tudnának pontosan oda jutni. Rengeteg leírt dologgal tudok azonosulni, és látni azokat a hátráltató dolgokat, amiket én magam is átéltem vagy átélek, de valamiért nem tudom megbeszélni senkivel, hiszen egy baráti beszélgetés a munkahelyen, vagy egy alkalmi találkozás nem fog olyan mély tartalomra kiterjedni, ami akár az életünket is tudja befolyásolni. Persze, lehet egy-egy mondat, ami szöget üt a fejünkben és supermenek-ké vagy superwomenek-ké válunk ugye, de nem ez a jellemző. :) Vagy szimplán nem is akarok róla beszélni, hiszen az ember a gyengeségeiről ritkán beszél, hogy miért nem ér el valamit. Könnyebb más valamit vagy más valakit okolni a saját akaratunk hiányával szemben.

Hiszem, hogy Nektek, akik bizalmat adtatok nekem - és lehet a titkaitokat is rám bíztátok - tudok segíteni, hogy minél erősebb akarattal, kitartással és konkrét ötletekkel elérjétek a céljaitokat, és még többet kihozzatok magatokból.

Pár hónapja, amikor egy gondolat kifejlődött bennem, és megálmodtam a mentorprogram alapját, jött egy lehetőség - Oravecz Nóra által (olvassátok ez az összes elérhető bejegyzését és jelentkezzetek hozzá, mentorálás és online kurzus formájában is, https://www.oravecznora.hu/ ) - egy szívből jövő projekt alakult ki bennem.

Tele vagyok ötletekkel és energiával, persze közben éjjel úgy alszok, mint egy kismedve télen, de nagyon izgalmas, és alig várom, hogy felfedezhessünk az emberekben a sikeres, boldog oldalát.

Ha van kedved kipróbálni és szívesen jönnél hozzám Káoszmenedzsment programra, akkor a https://radnotimaria.hu/ oldalon keresztül tudod felvenni velem a kapcsolatot. 

Szuper év lesz ez a 2019 - pedig eddig nem szerettem a páratlan számokat :)

Kívánom, hogy Te is érezz hasonlókat!

A bejegyzés trackback címe:

https://radnotimaria.blog.hu/api/trackback/id/tr6114663997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása